Objednávky s dodaním v ZA+BY a okolí doručíme osobne a ZADARMO

Obchodné podmienky

 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

spol. Umbreon SK, s.r.o.

 (ďalej len „všeobecné obchodné podmienky“)



Preambula

 

Víta Vás Umbreon, online obchod spoločnosti Umbreon SK, s.r.o., so sídlom Pšurnovice 88, 014 01 Bytča, IČO: 55550193, DIČ: 2122019119, IČ DPH: SK2122019119, EORI: SK2122019119, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 82465/L, kontakty: umbreonsk@gmail.com, zákaznícka linka: +421917835509, +421918787252 (ďalej len „Umbreon SK“).   

 

Čl. I Všeobecné ustanovenia

 

  • Týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadi vaše používanie online obchodu Umbreon na adresách www.umbreon.sk, www.umbreon.cz, www. umbreon.eu  a ďalších služieb spoločnosti Umbreon SK uvedených v týchto všeobecných obchodných podmienkach, ako aj nákupy, ktoré v online obchode Umbreon vykonáte. Používaním online obchodu Umbreon prijímate tieto všeobecné obchodné podmienky a vyjadrujete súhlas so zásadami a právnymi obmedzeniami, ktoré nájdete v online obchode Umbreon.   

 

  • Tieto všeobecné obchodné podmienky okrem iného upravujú práva a povinnosti pri uzavieraní kúpnej zmluvy medzi  spoločnosťou Umbreon SK ako predávajúcim (ďalej aj „predávajúci“) a fyzickou osobou - spotrebiteľom ako kupujúcim (ďalej aj „kupujúci“) realizované prostredníctvom online obchodu Umbreon a sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim, pokiaľ sa zmluvné strany výslovne nedohodli na odchýlnej úprave. 

 

  • Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim výslovne neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka. 

 

  • Tieto všeobecné obchodné podmienky sa nevzťahujú na právne vzťahy, v ktorých kupujúcim nie je spotrebiteľ. 

          

Čl. II Uzavretie kúpnej zmluvy  

 

  • Online obchod Umbreon obsahuje špecifikáciu tovaru, ktorý predávajúci ponúka na predaj. Obsahom ponuky konkrétneho tovaru je názov tovaru, cena tovaru, predbežný údaj o skladovej dostupnosti, fotogaléria a základná charakteristika tovaru.    

 

  • V prípade ak sú predmetom ponuky predávajúceho v online obchode Umbreon služby alebo vytvorenie diela, použijú sa primerane ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok pre predaj tovaru, ak nie je výslovne uvedené inak. 

 

  • K vytvoreniu objednávky dištančným spôsobom dochádza okamihom vloženia vybraného tovaru kupujúcim do košíka a odoslaním tejto objednávky. Pred odoslaním objednávky je kupujúci oboznámený s kúpnou cenou nákupu, ktorá zahŕňa súčet cien vybraného tovaru umiestneného v košíku vrátane DPH, s cenou dopravy nákupu a so spôsobom platby za nákup. Pred potvrdením objednávky je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť objednávku. Odoslaním objednávky kupujúci záväzne potvrdzuje údaje v nej uvedené s povinnosťou platby ako neodvolateľnú ponuku predávajúcemu na uzavretie kúpnej zmluvy. 

 

  • Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a vyhlasuje, že bol s nimi oboznámený pred odoslaním objednávky. 

 

  • Po doručení potvrdenia o prijatí objednávky predávajúcim kupujúcemu overí predávajúci dostupnosť tovaru. Týmto doručením nedochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením, že je tovar pripravený na vyzdvihnutie alebo, že bol expedovaný.   

 

  • Kupujúci súhlasí s uzavretím kúpnej zmluvy dištančným spôsobom s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku. Náklady vzniknuté kupujúcemu v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy znáša kupujúci.  

 

  • Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.

 

Čl. III Kúpna cena a platobné podmienky 

 

  • Pri objednávkach kupujúceho realizovaných dištančným spôsobom v online obchode Umbreon je rozhodná cena tovaru uvedená v obchode v čase odoslania riadne vyplnenej objednávky. Inak je rozhodná cena tovaru uvedená v obchode v okamihu doručenia objednávky predávajúcemu. 

 

  • Ak nie je uvedené inak, ceny uvedené v online obchode Umbreon zahŕňajú dane, ktoré sa môžu vzťahovať na nákup tovaru. Ceny sú uvádzané v príslušnej mene spravidla v eurách a českých korunách. 

 

  • Cena tovaru nezahŕňa platby za dodanie tovaru, ostatné služby a prípadne ďalšie poplatky podľa týchto všeobecných obchodných podmienok, tieto sú účtované osobitne, pričom spolu s cenou tovaru tvoria celkovú cenu nákupu, ktorá je kúpnou cenou v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok. 

 

  • Ak nie je dohodnuté inak a online obchod Umbreon v čase odoslania objednávky taký spôsob platby umožňuje, kupujúci si zvolí spôsob platby pred odoslaním objednávky a dohodnutú celkovú cenu nákupu uhradí v lehote určenej v týchto všeobecných obchodných podmienkach pre zvolený spôsob platby. 

 

  • Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť kupujúcemu vybrané spôsoby platby. Kupujúci si môže spravidla vybrať z nasledovných spôsobov platby: 
  1. v hotovosti (iba pri osobnom doručení v meste Žilina), 
  2. na dobierku, (t.j. v hotovosti pri doručení prepravnou službou), 
  3. online platobnou kartou, platba prebieha cez platobnú bránu ShoptetPay a riadi sa podmienkami tejto platobnej brány, ktoré sú dostupné na adrese: https://www.shoptetpay.com/sk, 
  4. bankovým prevodom, na účet predávajúceho bankové spojenie prostredníctvom Tatra banka, a.s., IBAN: SK80 1100 0000 0029 4415 3249, informácie k bankovému prevodu budú oznámené kupujúcemu pri potvrdení objednávky.  

 

  • V prípade platby v hotovosti pri osobnom doručení v meste Žilina a v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. 

 

  • V prípade platby bezhotovostným prevodom je kúpna cena splatná do 5 dní od uzavretia kúpnej zmluvy (bod 2. týchto všeobecných zmluvných podmienok) a záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu sa považuje za splnený okamihom jej pripísania na účet predávajúceho uvedený v bode 3.5. písm. d) týchto všeobecných zmluvných podmienok. Kupujúci je v takomto prípade povinný uviesť variabilný symbol platby, ktorý mu oznámil predávajúci v zmysle bodu 3.5. písm. d) týchto všeobecných obchodných podmienok. 

 

  • Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, ktoré kupujúci nadobúda až po úplnom zaplatení kúpnej ceny a pri prevzatí tovaru.

 

  • Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov kupujúceho a to najmä zaplatenie kúpnej ceny, a to bez ohľadu na skutočnosť, že vlastnícke právo k tovaru ešte neprešlo na kupujúceho. 

 

  • Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravenej cene objednávku stornovať a od kúpnej zmluvy odstúpiť.

 

Čl. IV Dodacie podmienky

 

  • Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar kupujúcemu najneskôr do 30 dní od uzavretia kúpnej zmluvy (bod 2.5. týchto všeobecných obchodných podmienok). Kupujúci berie na vedomie, že termín dodania uvedený v používateľskom rozhraní online obchodu Umbreon je orientačný. 

 

  • Kupujúci si môže vybrať z nasledovných spôsobov dodania tovaru:
  1. osobné doručenie v meste Žilina, 
  2. osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Packeta, 
  3. doručenie na adresu prostredníctvom dopravných spoločností Slovenská pošta, Packeta. 

 

  • Ak nie je uvedené alebo dohodnuté inak, tovar je možné doručiť iba na území Slovenskej a Českej republiky. 

 

  • Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar na dodacej adrese uvedenej v objednávke a v termíne uvedenom v informačnom e-maily o dodaní. Ak z dôvodov vzniknutých na strane kupujúceho nebol tovar doručený a tovar bol doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, znáša kupujúci náklady predávajúceho s týmto doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov budú kupujúcemu zaslané na e-mailovú adresu uvedenú v kúpnej zmluve, pričom tieto sú splatné do 14 dní od zaslania e-mailu.     

 

  • Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť a kompletnosť zásielky. V prípade akéhokoľvek viditeľného poškodenia a/alebo zničenia zásielky je kupujúci povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť predávajúcemu a so zasielateľskou spoločnosťou spísať škodový formulár o poškodení zásielky. V prvom momente pri prevzatí tovaru urobiť zápis s doručovateľom a následne to oznámiť písomne predpísanou formou priamo u dopravných spoločností Slovenská pošta a Packeta.   

 

  • Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru kupujúcim alebo osobou na to kupujúcim splnomocnenou/poverenou pri prevzatí tovaru. 

 

Čl. V Zodpovednosť za vady

 

  • Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar, ktorý je v súlade s kúpnou zmluvou a bez vád. Za tovar v súlade s kúpnou zmluvou sa považuje tovar v kvalite, množstve a s úžitkovými vlastnosťami, ktoré predávajúci alebo jeho výrobca uvádza alebo sú pre daný druh tovaru obvyklé.   
  • Kupujúci nie je oprávnený uplatniť právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak bol na vadu tovaru vopred upozornený alebo pokiaľ vadu sám spôsobil. 

 

  • Ak nebude u jednotlivého tovaru uvedená dlhšia doba, je kupujúci oprávnený uplatniť práva z vady tovaru, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare, nasledovne:
  1. pri novom tovare v dobe 24 mesiacov od prevzatia,
  2. pri rozbalenom tovare v dobe 24 mesiacov od prevzatia, 
  3. pri zánovnom tovare v dobe 21 mesiacov od prevzatia a pri použitom tovare v súlade v dobe 12 mesiacov od prevzatia.

 

  1. Pre účely článku 5 týchto všeobecných obchodných podmienok sa za:
  • rozbalený tovar považuje taký tovar, ktorý bol len rozbalený alebo má poškodený obal alebo má náhradný obal, pričom takýto tovar nebol používaný a obsah balenia je kompletný,
  • zánovný tovar považuje taký tovar, ktorý mohol byť vyskúšaný alebo krátkodobo používaný, pričom môže niesť estetické stopy takéhoto používania, avšak tieto stopy nemajú vplyv na použiteľnosť a plnú funkčnosť tovaru,
  • použitý tovar považuje taký tovar, ktorý bol používaný a nesie známky predchádzajúceho používania, avšak je plne funkčný a všetko potrebné príslušenstvo je vždy súčasťou balenia.

 

  • Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených zákonom. Odstúpenie je voči predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené písomné prehlásenie kupujúceho o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli za podmienok stanovených zákonom a týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
  • Kupujúci môže uplatniť reklamáciu vyplnením reklamačného formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto všeobecných obchodných podmienok a jeho zaslaním poštou spolu s reklamovaným tovarom na adresu predávajúceho. V reklamačnom formulári je kupujúci povinný uviesť predovšetkým popis vady tovaru, identifikačné údaje kupujúceho vrátane e-mailovej adresy a ktorý zo spôsobov vybavenia reklamácie si uplatňuje. K reklamačnému formuláru je kupujúci povinný predložiť doklad o kúpe tovaru.  

 

  • Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň doručenia tovaru spolu s dokladmi uvedenými v bode 5.4. týchto všeobecných obchodných podmienok na adresu predávajúceho. V prípade, že doklady alebo reklamačný formulár sú neúplné, je kupujúci na vyzvanie predávajúceho povinný tieto doplniť. V takomto prípade sa za deň začatia reklamačného konania považuje deň doručenia doplneného podania. V prípade, že kupujúci na vyzvanie predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní od doručenia výzvy na doplnenie podanej reklamácie túto nedoplní, predávajúci nezačne reklamačné konanie a vráti na náklady kupujúceho tovar spolu s priloženými dokladmi späť kupujúcemu.  

 

  • Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Reklamácie vrátane odstránenia poruchy musia byť vybavené bez zbytočného odkladu, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. 
  • Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

 

  • Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť závadnú vec za nezávadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

 

  • Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

 

  • O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom a doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol. 

 

  • V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru začína bežať záručná doba odo dňa prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar.

 

  • Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. 

 

  • Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

 

  • Predávajúci týmto poučil kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z § 622 Občianskeho zákonníka a právach, ktoré mu vyplývajú z § 623 Občianskeho zákonníka čo kupujúci potvrdil odoslaním objednávky. 

 

Čl. VI Odstúpenie od zmluvy

 

  • K odstúpeniu od kúpnej zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach všeobecných obchodných podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy výslovne uvedená.

 

  • Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má v súlade s ustanovením § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon na ochranu spotrebiteľa“) pri predaji na diaľku právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia tovaru. V prípade, že uzavretia kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti tovaru, a v prípade, že uzavretia kúpnej zmluvy, na základe ktorej bude tovar dodávaný pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od kúpnej zmluvy môže kupujúci odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na adresu predávajúceho uvedenú pri identifikačných údajoch). Pre odstúpenie môže kupujúci využiť aj vzorový formulár, ktorý tvorí prílohu č. 2 týchto všeobecných zmluvných podmienok.

 

  • Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
  1. o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy oznámil kupujúcemu, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  2. o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávisle na vôli predávajúceho a ku ktorému môže dôjsť v priebehu lehoty pre odstúpenie od zmluvy,
  3. o dodaní alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých cena závisí na výkyvoch trhu nezávislých na vôli predávajúceho,
  4. o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
  5. o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní vzhľadom na svoju povahu nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
  6. o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodov ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  7. o dodávke zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru, ak sú predávané v ochrannom obale a kupujúci tento obal rozbalil,
  8. o dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaji kníh nedodávaných v ochrannom obale,
  9. o dodávke elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohoto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
  10. v ďalších prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov.

 

  • Lehota na odstúpenie podľa bodu 6.2. všeobecných obchodných podmienok sa považuje za zachovanú, ak kupujúci v jej priebehu odošle predávajúcemu oznámenie, že od kúpnej zmluvy odstupuje.

 

  • V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy bude kúpna cena kupujúcemu vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od kúpnej zmluvy. Kúpna cena však nebude vrátená skôr, než kupujúci vráti tovaru predávajúcemu. 

 

  • V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa bodu 6.2. všeobecných obchodných podmienok je kupujúci povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia zaslať tovar kupujúcemu, odovzdať tovar kupujúcemu alebo kupujúcim poverenej osobe na prevzatie tovaru, pričom nesie náklady na vrátenie tovaru. Lehota je zachovaná, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci má nárok na vrátenie ceny za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, ktorý predávajúci pre dodanie tovaru ponúka. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. 

 

  • Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

 

  • Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim.

 

Čl. VII Alternatívne riešenie sporu so spotrebiteľmi

 

  • V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa § 12 zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.  Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (http://www.mhsr.sk/). Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu použiť online platformu nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.  

  

  • Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line). 

 

  • Sťažnosti a podnety môže kupujúci uplatniť na e-mailovej adrese umbreonsk@gmail.com. Odpoveď mu bude zaslaná v závislosti od formy a obsahu uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od prijatia. 

 

Čl. VIII Užívateľský účet

 

  • Po Vašej registrácii v rámci online obchodu Umbreon môžete pristupovať do svojho užívateľského účtu. 

 

  • Pri registrácii užívateľského účtu je Vašou povinnosťou uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.

 

  • Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený Vami stanoveným užívateľským menom a heslom. Je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť k týmto prístupovým údajom a tieto nikomu neposkytovať. V prípade ich zneužitia, nenesieme spol. Umbreon SK, s.r.o.  ako prevádzkovateľ online obchodu Umbreon za toto žiadnu zodpovednosť.

 

  • Užívateľský účet zriaďujete pre Vaše potreby a nie ste oprávnený umožniť jeho využívanie tretím osobám.

 

  • Váš užívateľský účet môžeme kedykoľvek zrušiť a to bez uvedenia dôvodu. 

 

  • Povinnosťou spol. Umbreon SK, s.r.o. nie je udržiavať nepretržitú prevádzku online obchodu Umbreon ako aj užívateľského účtu a to predovšetkým vzhľadom na údržbu systému.

 

Čl. IX Záverečné ustanovenia

 

  • Ak nebude dohodnuté inak, korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená v písomnej forme, a to elektronickou poštou, osobne, alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa výberu odosielateľa). V prípade akýchkoľvek nejasností či pochybností pri doručovaní písomnosti bude za deň doručenia považovaný piaty pracovný deň nasledujúci po dni, kedy bola písomnosť preukázateľne odoslaná na adresu uvedenú v objednávke v prípade kupujúceho a na adresu predávajúceho uvedenú pri identifikačných údajoch v týchto všeobecných zmluvných podmienkach.

 

  • Predávajúci a kupujúci v plnej miere uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú a elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.  

 

  • Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.

 

  • Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

 

  • Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.

 

  • Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. 

 

  • Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy.

 

  • Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 18.09.2023.



PRÍLOHA Č. 1 - FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU

 

PRÍLOHA Č. 2 - FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY